fredag 13. februar 2009

Hang gliding - morsom opplevelse!


Under Rio - oppholdet fikk vi tilbud om ulike
aktiviteter og der i blandt hang gliding. Dette hadde mange sett fram til lenge. Jeg Hanne M, Solveig, Susanne og Silje var også av dem. Jeg selv må si at gleden sank og frykten inntok mer når dagen var der og vi sto oppe på den stygghøye fjelltoppen. Den eneste veien ned var via en forvokst drage som var laget av tynne sammensydde duker.

Solveig er som kanskje flere kjenner til ei tøff jente. Hun hadde jobben med å berolige oss andre som ble mer og mer stressa da alvorets time nærma seg: "De bler fine utsikt, men skummelt - nei d komme d isje t å bli"

Vi prøvde å høre på Solveigs overbevisning og en etter en tok turen utfor og forsvant i horisonten. Vi måtte løpe på ramp som etter 10 meter ble borte under beina våre og vi kunne kjenne hvordan dragen tok tak og seilte avgårde. Når jeg selv stod der med utstyret på ryggen og en medpilot som stresset instruerte meg, kjente jeg at kaldsvetten kom. Jeg bestemte meg å bare la d stå til og mot alle odds tok jeg også beina fatt og løp utfor.

Etter lettinga ble jeg veldig overrasket over hvor lite skummel denne opplevelsen var. Vi seilte på vinden og fikk en unik utsikt over byen. Rio skyline er en vakker opplevelse og anbefales på d sterkeste! All frykt forsvant og jeg nøt turen ned til stranda,hvor vi landet. De fleste var enige om at d ikke var på langt nær så skummelt som de hadde trodd.
Her kommer noen bilder fra opplevelsen:)













4 kommentarer:

  1. Hei hei!!
    Kule bilder! Såg utrolig kjekt ut, men herlighet d må ha vært skummelt når det plutselig ikke va mer å springe på og du va i luften! viss eg ska prøve paragliding ein gang tror eg at eg og trenge solveig t å roe nervene litt;) dokker må kose dokker masse videre! Me snakkes! stor klem t solveig og silje fra marianne i oslo

    SvarSlett
  2. åå :) ja eg ska hjelpe å roe deg ned ka ti som helst du trenge det ;) hihi!! gla i deg, store klemmer tilbake :) hilsen solveig

    SvarSlett
  3. Hei stavanger jenter!:D dokk e såå heldige!! Nyt turen og alle opplevelsene for alt d e verdt!:D nå e eg hjemma på vinterferie, litt trist uten dokk her:P mn,mn sånn e d. kjekt å se at dokk har d konge! veldig gla i dokk! stor klem fra Ragnhild

    SvarSlett
  4. åå ragnhild, kjempe glai deg og :D du e digg!! stor klem, til stavanger jentå ;)

    SvarSlett